Jeg vil hører om der er nogen, der har viden eller historier om, at blive gravid efter en pouch-operation...
Jeg er en pige på 25 år. Fik fjernet hele min tyktarm og lavet stomi den 30.juni 2008, efter 5 år med svingende Colitis Ulcerosa. Jeg skal nu til at tage stilling til operation nr. 2(pouch).... men men men, kan jeg blive gravid bagefter??? Jeg har læst og læst, og ved nu at pouch-operationen nedsætter muligheden for at blive gravid på naturlig vis... og reagensglas/kunstig befrugtning, her er løsningen...
Men hvad har andre valgt, og findes der nogen der er blevet naturlige gravide efter operationen??? Jeg vil meget gerne hører fra jer, hvis I selv har været i situationen, eller kender nogen???
Emnet børn fylder utrolig meget hos min kæreste og jeg, så jeg har simpelthen så svært ved at træffe et valg, da jeg osse bare gerne vil af med stomien hurtigts mulig. Venter stadig på min samtale med kigrurerne i Århus...
Skal jeg beholde stomien, for at stifte familie..??? Eller er der nogen herinde, der har god erfaring og gode oplevelser med graviditet - efter pouch???
Helle/Kakaofugl