For lige at skitsere op;
Har en pouch, som af og til får besøg af Hr. Chron. Dette er tilfældet lige for tiden. Det betyder at jeg, på godt dansk, har ondt i Rø...! Det er betændelsen i ende og pouch-patiet som blusser op, hvilket gir diaré for ALVOR og en meget øm bagdel!
Derfor er jeg nu i Entocord behandling og har prednisolon-stikpiller på øverste hylde i køleskabet! Deeet hjælper så kun delvist!
Så jeg skal have lavet en kikkertundersøgelse i næste uge, for at finde ud a, hvad der er los derinde. Et eller andet er der galt!
Så i dag vågner jeg op og tænker... Joe, Jane du har da vidst fået en omgang svampeinfektion i munden (en bivirkning ved entocord-behandlingen) og så liiiige en go øjenbetændelse med i købet! - Der var ikke meget guld i mund ved den morgenstund, siger jeg bare!
Så jeg får recepter af min læge, og cykle frejdigt ned på apoteket, for hva.. Det skal da ikke slå mig ud! Jeg tømmer min postkasse på vejen, og i indkaldelsen til kikkertundersøgelsen står der, at jeg skal have en seddel med, hvorpå der står, hvilken medicin jeg tager nu. - FINT, det kan de da sikkert hjælpe mig med på apoteket.
Da den rare apoteker-dame finder de 2 "bekæmpelsesmidler" siger de i radioen på apoteket "Frem med regntøjet, det vil regne hele weekenden". Jeg har egentlig allermest lyst til 30 grader og skyfrit!
Da jeg spørger hende, om det var muligt for hende liiiige at printe en seddel ud, på de forskellige præperater, svarer hun forsigtigt! "Joe, det kan jeg godt,.. Men det koster altså 25 kroner..."
- Jeg er ik en ørn til matematik, men jeg kan da regne ud, at et sort/hvid print fra en gennemsnitlig printer koster maks, maks 2 kroner!
Godt så dame, jeg skriver det selv ned på et stykke billigt print-papir. Jeg håber de bærer over med min nærrighed på sygehuset
Jeg får da lyst til at gå i brædderne efter sådan en opløftende dag - ja og i det hele taget periode med Hr. Chron. Meeeen jeg venter alligevel lidt!
For den 30. dec er det ""Goodbye Ruth"" - så tager jeg en måned til Thailand med en veninde.. Det er der jeg henter den friske luft lige for tiden.. I forventningensglæde og en "lille pige´s utålmodighed" om at det godt snart må være NU..!
- Ikke mindst fordi der er en masse forholdsregler, som liiige skal tages før jeg skal afsted. Men det blir simpelthen ikke i dag. Jeg skal vidst ned i fitnesscentret og have afreageret...
Goodbye Ruth, Go´Røv og Go´weekend!