Jeg giver mig ikke, før der er kommet lidt liv, godt cyberspace-humør og aktivitet i denne forening!
Det lader ikke til, at jyderne er helt så bøfsultne, som jeg havde håbet på.. Så vi forsøger da bare med et arrangement mere senere...
Jeg vil gerne liiige sætte en lille debat, konstruktiv diskusion, igang herinde. Jeg sys det er så rart at få andres mening og syn på ting, jeg spekulerer over. - Måske vil nogen finde de krænkende, det er bestemt ikke meningen, men blot en sund diskution!
I Copa hører jeg ofte formuleringen "Det er bare ikke let, når en stomi er så tabubelagt.." Folk tør ikke være ærlige og stå frem, fordi de finder det pinligt! Jeg kan selv have det præcis samme måde! Det er da ikke underholdene at fortælle om aff. problemer, det er helt afgjort! - Herefter tænker jeg, at der virkelig må kunne gøres noget ved den opfattelse.
Nogle mener, at det ville være optimalt og oplagt at få en kendt med stomi, til at stå frem, og fortælle om sygdommen og hverdagen med stomi. Det ville give et forbillede for nogen og en kendt reference at forholde sig til i diskusioner...
Jeg synes det kunne være utrolig fedt, hvis COPA´s medlemmer kunne gøre noget til, at "tabuet taber"! Det er trods alt os - almindelige mennesker, som kender til hverdagsproblemerne og ved hvordan man klarer dem med stomi. Det er os, som i fælleskab må forsikre hinanden og andre om, at det fx. ikke er ulækket at have stomi.
Det var blot mit oplæg, så håber jeg, at du vil komme med en kommentar eller et løningsforslag til det...
- Så kom frisk, kom glad og kom væk med det "blad"...!
Måske har jeg helt uret i mine betragtniner, så fyr løs. Kom med forslag til, hvad du føler kunne hjælpe dig, til at ændre folks opfattelse.... Kun DIG SELV sætter begrænsningerne!