Jeg blev pouch opereret 28. sep. 2009 - uden de store komplikationer.
Døjede i tiden efter med mange afføringer, ganske normalt, og langsomt som månederne gik følte jeg at antallet af toiletbesøg blev færre. Som tilskud har jeg hele tiden spist Husk ca. 2 tsk morgen/aften samt to Imodium piller kl. 20 om aftenen (for en god nats søvn).
Det jeg døjer med nu er, at jeg oplever at jeg har ufattelig meget luft i maven, og med tynd afføring i betragtning, er det ikke sådan lige til at slå en prut, uden at være sikker på det kun er luft der kommer med ud - derfor skal jeg ofte på toilet. Mellem 10-12 gange i døgnet.
Eneste periode på dagen jeg føler maven er i ro, er efter morgenmaden, hvor jeg spiser havregryn, så skal jeg ikke på toilet i ca. 3-4 timer (fantastisk fornemmelse) og ingen luft/følelse af at skulle på toilet, pga en rumlende mave.
Jeg forsøger i dagligdagen at undgå mad som direkte kan forårsage meget dannelse af luft i maven, men føler stadig jeg er hårdt plaget.
Så, er der nogle herinde der har gjort sig gode erfaringer med at mindske produktionen af luft/prut eller kender andre tiltag man kan gøre sig for at få en mindre rumlende mave