Hej
Jeg er har nu fået vendt mig til at have stomi, mit største problem er at jeg har en lille brok rundt om stomien hvilket gør at det er som at sætte pladen fast på en kugle, den holder fint (bruger coloplast sensura 1-dels) og har aldrig haft et uheld (utæt mellem hud og plade) siden jeg fik stomien for 1,5 år siden, før nu... i mandags og igen i dag, jeg har fået et par "brok bukser" fra ETO, de er rigtig behagelige og strammer ikke for meget, men nu er det ligesom at det gør noget ved pladen så den ikke sidder ordentlig fast, jeg tjekker hver morgen om der er noget at se og den sidder fint fast, så på med bukserne og afsted på job, men så snart jeg kommer på job, så sker det. jeg har heldigvis med så jeg kan klare uheldet der, men det irriterer mig det sker. jeg har været til fester med bukserne på og posen har været fyldt til bristepunktet uden der er sket noget, men de seneste 2 poser har der altså været et eller andet med.
Mit spørgsmål er om det der modellerbar pasta kan afhjælpe at det kan ske igen, om det kan lukke mellem stomi og kant af pose, nogen der har erfaringer?